Beheer je jouw Employee Benefits-verzekeringen al digitaal?

Als competitieve werkgever bied je jouw medewerkers vandaag een aantrekkelijk pakket Employee Benefits aan. Een grote meerwaarde voor jouw personeel, maar helaas betekent het ook vaak een extra administratieve en communicatieve belasting voor jouw organisatie om verzekeraars elke maand in te lichten over alle personeelswijzigingen. Om je hierin te ontzorgen heeft Partner in Benefits een uniek platform ontwikkeld.

Pi B Mockup 2 ALT resize header blog

Dit platform heet MyBen (de basisversie) en MyBen+ (de uitgebreide versie). Dankzij ons partnership met Partner in Benefits kunnen onze bedrijfscliënten vanaf heden gebruikmaken van deze bijkomende, betalende dienstverlening.

Een accuraat personeelsbestand = cruciaal voor jouw Employee Benefits-verzekeringen

Doet jouw bedrijf een beroep op een sociaal secretariaat voor jouw salarisadministratie? Dan sta je doorgaans samen in voor het beheer van jouw personeelsbestand. In de praktijk blijkt het up-to-date houden van het personeelsbestand in vele gevallen geen eenvoudige klus. Niet alle wijzigingen komen meteen bij jouw HR-dienst terecht om manueel te updaten in het HR-platform. Gaat de dochter van een werknemer alleen wonen, waardoor ze niet langer ten laste is van haar ouders? Jouw werknemer denkt er vermoedelijk niet meteen aan om zijn werkgever hiervan op de hoogte te brengen, hoewel dit impact heeft op de verzekeringen die hij geniet via zijn werkgever.

Dergelijke verouderde data vervuilen helaas al snel jouw personeelsbestand en zorgen voor een foutief bestand van aangeslotenen bij de verzekeraar. Indien jouw bedrijf meerdere verzekeringen aanbiedt op vlak van Employee Benefits, kan het beheer ervan veel extra administratie en communicatie met zich meebrengen – zeker wanneer er ook verschillende verzekeraars bij betrokken zijn.

Hoe werkt het platform van Partner in Benefits en wat zijn de voordelen?

Om jou te ontzorgen bij het beheer van jouw Employee Benefits-verzekeringen, heeft Partner in Benefits een uniek digitaal platform ontwikkeld dat de communicatiestromen tussen werkgever, werknemers en verzekeraars vergemakkelijkt en versnelt. Partner in Benefits heeft via het platform MyBen en MyBen+ verschillende communicatiestromen opgezet, zodat alle partijen automatisch en tijdig worden geïnformeerd. We illustreren de communicatiestromen in onderstaand schema en lichten daarbij de werking en de voordelen van het platform toe:

Vereenvoudigd schema platform 1 2048x759
  • Partner in Benefits zorgt via MyBen en MyBen+ voor een correcte en automatische administratieve verwerking van de maandelijkse wijzigingen van jouw personeelsbestanden. Zo is elke verzekeraar hiervan steeds tijdig op de hoogte. Partner in Benefits screent daarbij de wijzigingen die voortkomen uit het personeelsbestand vooraleer het bestand over te maken aan de verzekeraar. Via MyBen+ kunnen de werkgever en de werknemers de opgeladen data in het platform raadplegen. De verzekeraar verwerkt op zijn beurt de doorgegeven wijzigingen en zorgt voor de upload van een aangepast bestand in het platform van Partner in Benefits.
  • Het platform garandeert vervolgens een correcte opvolging en controle van de aangeslotenen vermeld in de bestanden van de verzekeraar. Partner in Benefits checkt de data van de verzekeraar met de data van het initiële personeelsbestand. Heb je gekozen voor MyBen+? Dan kunnen jouw medewerkers steeds een online afspraak maken met Partner in Benefits voor extra informatie of specifieke vragen. Bijvoorbeeld over het kamertype bij een hospitalisatie. Via het contactformulier op het platform kunnen zij ook rechtstreeks informatie uitwisselen met Partner in Benefits over hun Employee Benefits-verzekeringen.
  • Bij MyBen+ hebben jouw werknemers zelf toegang tot het platform via single sign-on om hun individueel pakket Employee Benefits te raadplegen. Werknemers ontvangen bij aansluiting een dedicated e-mailadres van Partner in Benefits om de eigen HR-dienst te ontlasten. Daarnaast zorgt Partner in Benefits via het platform voor opvolging en begeleiding bij indiensttreding en uitdiensttreding (Wet Verwilghen).
  • Alle Employee Benefits-verzekeringen die je voor jouw medewerkers hebt afgesloten, zijn bij MyBen+ gecentraliseerd in één platform dat je, als werkgever, 24/7 digitaal kan raadplegen.
Platform WN final 1024x851

Nieuwe features van het platform

Omdat Partner in Benefits en Vanbreda veel belang hechten aan de klantbeleving, wordt er continu gesleuteld aan de mogelijkheden en de werking van het platform. Zo is het platform recent meertalig gemaakt.

Wil je als werkgever graag een bepaalde benefit onder de aandacht brengen bij jouw werknemers? Bijvoorbeeld een aanvullend pensioenplan voor jouw werknemers of een verzekering voor ambulante kosten voor hun gezinsleden? Dit kan eveneens eenvoudig via het platform. Elke werknemer ontvangt in dat geval een melding van Partner in Benefits, logt in op het platform, vult de noodzakelijke info in en is meteen aangesloten. Geen interne campagnes binnen jouw bedrijf of extra administratie vereist. Partner in Benefits neemt dit via het platform voor jou ter harte.

Gere­la­teer­de berichten

IMG 5419 1

Pen­si­oen­spa­ren voor zelf­stan­di­gen: laat u niet ver­blin­den door het fis­caal voordeel

Personen
28.10.2025

Voor zelfstandigen is pensioensparen een cruciale stap naar een financieel zorgeloze toekomst. De overheid moedigt dit aan met aanzienlijke fiscale voordelen. Maar laat je niet enkel leiden door die belastingvermindering. Rendement en kosten zijn minstens even belangrijk, zo benadrukte onze General Manager, Pension Consultancy, Franky Stevens in een interview met De Tijd.

Lees meer
Lees meer over Pensioensparen voor zelfstandigen: laat u niet verblinden door het fiscaal voordeel
Artikel obesitasmedicatie

Obe­si­tas­me­di­ca­tie: twin­tig keer meer aan­gif­tes in vier jaar tijd

Personen
27.10.2025

Het gebruik van obesitasmedicatie zoals Mounjaro, Ozempic en Wegovy neemt exponentieel toe. Vanbreda Risk & Benefits analyseerde de aangiftes van GLP-1-medicatie tussen januari 2021 en augustus 2025. De cijfers zijn veelzeggend: waar begin 2021 een vijftigtal aangiftes per maand werden verwerkt, zijn dat er momenteel meer dan duizend – een stijging met factor twintig. Collega's Bob Duys, Sander Van den Bossche en Eline Pompen deelden hun inzichten in Het Nieuwsblad.

Lees meer
Lees meer over Obesitasmedicatie: twintig keer meer aangiftes in vier jaar tijd
U7353792727 Photorealistic image woman working on a laptop on f 9dc402b6 7d2f 47fe a7cb 098992f2b0d6

Nieu­we Indi­ca­tie­ve Tabel 2024: scha­de­ver­goe­ding stijgt fors

Personen
26.09.2025

Ben je slachtoffer van een ongeval met lichamelijke letsels waarvoor iemand anders aansprakelijk is? Dan heb je recht op een schadevergoeding. Dankzij de nieuwe Indicatieve Tabel 2024 vallen die vergoedingen nu een stuk hoger uit. Wat verandert er en wat betekent dit? Dat ontdek je hieronder.

Lees meer
Lees meer over Nieuwe Indicatieve Tabel 2024: schadevergoeding stijgt fors
KNSF05990

Arbeids­on­ge­schikt­heid: van wan­trou­wen naar vertrouwen

Personen
19.08.2025

Het stijgend aantal langdurig zieken en de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt zetten het thema arbeidsongeschiktheid hoog op de agenda. Tijdens een recent symposium deelde Professor Dr. Lode Godderis, Hoogleraar Arbeidsgeneeskunde aan de KU Leuven en CEO van IDEWE, zijn inzichten over deze complexe uitdaging. Hij daagde de aanwezigen uit met een fundamentele vraag: pakken we dit groeiende probleem wel op de juiste manier aan?

Lees meer
Lees meer over Arbeidsongeschiktheid: van wantrouwen naar vertrouwen