Beheer je jouw Employee Benefits-verzekeringen al digitaal?

Als competitieve werkgever bied je jouw medewerkers vandaag een aantrekkelijk pakket Employee Benefits aan. Een grote meerwaarde voor jouw personeel, maar helaas betekent het ook vaak een extra administratieve en communicatieve belasting voor jouw organisatie om verzekeraars elke maand in te lichten over alle personeelswijzigingen. Om je hierin te ontzorgen heeft Partner in Benefits een uniek platform ontwikkeld.

Pi B Mockup 2 ALT resize header blog

Dit platform heet MyBen (de basisversie) en MyBen+ (de uitgebreide versie). Dankzij ons partnership met Partner in Benefits kunnen onze bedrijfscliënten vanaf heden gebruikmaken van deze bijkomende, betalende dienstverlening.

Een accuraat personeelsbestand = cruciaal voor jouw Employee Benefits-verzekeringen

Doet jouw bedrijf een beroep op een sociaal secretariaat voor jouw salarisadministratie? Dan sta je doorgaans samen in voor het beheer van jouw personeelsbestand. In de praktijk blijkt het up-to-date houden van het personeelsbestand in vele gevallen geen eenvoudige klus. Niet alle wijzigingen komen meteen bij jouw HR-dienst terecht om manueel te updaten in het HR-platform. Gaat de dochter van een werknemer alleen wonen, waardoor ze niet langer ten laste is van haar ouders? Jouw werknemer denkt er vermoedelijk niet meteen aan om zijn werkgever hiervan op de hoogte te brengen, hoewel dit impact heeft op de verzekeringen die hij geniet via zijn werkgever.

Dergelijke verouderde data vervuilen helaas al snel jouw personeelsbestand en zorgen voor een foutief bestand van aangeslotenen bij de verzekeraar. Indien jouw bedrijf meerdere verzekeringen aanbiedt op vlak van Employee Benefits, kan het beheer ervan veel extra administratie en communicatie met zich meebrengen – zeker wanneer er ook verschillende verzekeraars bij betrokken zijn.

Hoe werkt het platform van Partner in Benefits en wat zijn de voordelen?

Om jou te ontzorgen bij het beheer van jouw Employee Benefits-verzekeringen, heeft Partner in Benefits een uniek digitaal platform ontwikkeld dat de communicatiestromen tussen werkgever, werknemers en verzekeraars vergemakkelijkt en versnelt. Partner in Benefits heeft via het platform MyBen en MyBen+ verschillende communicatiestromen opgezet, zodat alle partijen automatisch en tijdig worden geïnformeerd. We illustreren de communicatiestromen in onderstaand schema en lichten daarbij de werking en de voordelen van het platform toe:

Vereenvoudigd schema platform 1 2048x759
  • Partner in Benefits zorgt via MyBen en MyBen+ voor een correcte en automatische administratieve verwerking van de maandelijkse wijzigingen van jouw personeelsbestanden. Zo is elke verzekeraar hiervan steeds tijdig op de hoogte. Partner in Benefits screent daarbij de wijzigingen die voortkomen uit het personeelsbestand vooraleer het bestand over te maken aan de verzekeraar. Via MyBen+ kunnen de werkgever en de werknemers de opgeladen data in het platform raadplegen. De verzekeraar verwerkt op zijn beurt de doorgegeven wijzigingen en zorgt voor de upload van een aangepast bestand in het platform van Partner in Benefits.
  • Het platform garandeert vervolgens een correcte opvolging en controle van de aangeslotenen vermeld in de bestanden van de verzekeraar. Partner in Benefits checkt de data van de verzekeraar met de data van het initiële personeelsbestand. Heb je gekozen voor MyBen+? Dan kunnen jouw medewerkers steeds een online afspraak maken met Partner in Benefits voor extra informatie of specifieke vragen. Bijvoorbeeld over het kamertype bij een hospitalisatie. Via het contactformulier op het platform kunnen zij ook rechtstreeks informatie uitwisselen met Partner in Benefits over hun Employee Benefits-verzekeringen.
  • Bij MyBen+ hebben jouw werknemers zelf toegang tot het platform via single sign-on om hun individueel pakket Employee Benefits te raadplegen. Werknemers ontvangen bij aansluiting een dedicated e-mailadres van Partner in Benefits om de eigen HR-dienst te ontlasten. Daarnaast zorgt Partner in Benefits via het platform voor opvolging en begeleiding bij indiensttreding en uitdiensttreding (Wet Verwilghen).
  • Alle Employee Benefits-verzekeringen die je voor jouw medewerkers hebt afgesloten, zijn bij MyBen+ gecentraliseerd in één platform dat je, als werkgever, 24/7 digitaal kan raadplegen.
Platform WN final 1024x851

Nieuwe features van het platform

Omdat Partner in Benefits en Vanbreda veel belang hechten aan de klantbeleving, wordt er continu gesleuteld aan de mogelijkheden en de werking van het platform. Zo is het platform recent meertalig gemaakt.

Wil je als werkgever graag een bepaalde benefit onder de aandacht brengen bij jouw werknemers? Bijvoorbeeld een aanvullend pensioenplan voor jouw werknemers of een verzekering voor ambulante kosten voor hun gezinsleden? Dit kan eveneens eenvoudig via het platform. Elke werknemer ontvangt in dat geval een melding van Partner in Benefits, logt in op het platform, vult de noodzakelijke info in en is meteen aangesloten. Geen interne campagnes binnen jouw bedrijf of extra administratie vereist. Partner in Benefits neemt dit via het platform voor jou ter harte.

Gere­la­teer­de berichten

Post de tijd Bob

Hos­pi­ta­li­sa­tie­ver­ze­ke­ring dreigt tot 13 pro­cent duur­der te worden

Pers
28.11.2024

Door een grote sprong in de medische index mogen de premies voor hospitalisatieverzekeringen met ruim 13 procent stijgen. Collega Bob Duys verduidelijkt in De Tijd enkele redenen voor deze grote sprong en legt uit hoe Vanbreda hiermee omgaat bij collectieve hospitalisatieverzekeringen.

Lees meer
Lees meer over Hospitalisatieverzekering dreigt tot 13 procent duurder te worden
I Stock 1219036933

Waar­om je maar beter de klei­ne let­ters van jouw hos­pi­ta­li­sa­tie­ver­ze­ke­ring checkt

Pers
18.11.2024

Een ziekenhuisverblijf in een eenpersoonskamer kan door ereloonsupplementen erg duur zijn. Collega Bob Duys vertelt in De Tijd meer over het belang van een goede hospitalisatieverzekering en hoe bedrijven door collectieve hospitalisatiedekkingen er mee voor zorgen dat hun werknemers goed verzekerd zijn. Ontdek het artikel hieronder.

Lees meer
Lees meer over Waarom je maar beter de kleine letters van jouw hospitalisatieverzekering checkt
Mockup artikel trends ronnie sutens

De voor­de­len van een pen­si­oen­fonds te delen

Pers
08.11.2024

Voor individuele bedrijven wordt het almaar lastiger en duurder om een eigen pensioenfonds te organiseren. Daar is een oplossing voor: ondernemingen kunnen zich aansluiten bij een multi-inrichterfonds. Verscheidene werkgevers brengen daar hun pensioenplan in onder, maar de vermogens worden wel apart van elkaar beheerd. Collega Ronnie Sutens gaf hierover samen met enkele andere experten meer uitleg in Trends.

Lees meer
Lees meer over De voordelen van een pensioenfonds te delen
Pexels cottonbro 5990042

Ver­ho­ging van de pen­si­oen­leef­tijd van­af 2025: wat bete­kent dit voor jouw aan­vul­len­de personeelsplannen?

Personen
11.09.2024

Op 1 januari 2025 verhoogt de wettelijke pensioenleeftijd in België van 65 jaar naar 66 jaar. Vijf jaar later komt die op 67 jaar te liggen. Welke impact heeft deze aanpassing op de aanvullende personeelsplannen van jouw onderneming? We brengen graag een korte update.

Lees meer
Lees meer over Verhoging van de pensioenleeftijd vanaf 2025: wat betekent dit voor jouw aanvullende personeelsplannen?