Terug naar het overzicht
9 september 2016
Testimonial

Vanbreda Risk & Benefits creëerde een alomvattend plan op maat van Spar Lichtaart

Als je Lichtaart binnenrijdt, kan je niet naast de Spar kijken. De supermarkt is het levenswerk van Guy en Luc Van de Poel, twee broers die de microbe hebben geërfd van hun moeder. “Ons ma stond op haar 14de al mee te helpen in de kruidenierswinkel van haar moeder”, lacht Guy. “Na 55 jaar staat ze nog altijd met evenveel plezier de rekken te vullen.”

Spar1 web e1473430928115

Dat familiale karakter vond Guy Van de Poel ook terug bij Vanbreda Risk & Benefits. “Onze account manager kent ons verzekeringsdossier door en door”, vertelt de zaakvoerder. “Vragen en problemen worden snel opgelost en de jaarlijkse follow-up zorgt ervoor dat het gehele verzekeringsdossier fris in het geheugen blijft zitten.”

Net als veel andere zaakvoerders van Spar-winkels kon Guy in 2008 intekenen op een verzekeringsplan dat werd uitgewerkt door Vanbreda Risk & Benefits en Retail Partners Colruyt Group, de partner voor alle zelfstandige ondernemers van de Colruyt Group. “We zijn hier meteen op ingegaan omdat dit een alomvattend plan was op maat van onze winkel. Bovendien betekende het een serieuze besparing ten opzichte van andere spelers in de markt.

“Dat Colruyt het verzekeringsplan mag beoordelen en aanpassen op basis van input van alle zelfstandige ondernemers betekent voor ons extra zekerheid en transparantie. Ik probeer elke nieuwe aanpassing kritisch te bekijken en ook dan is ons centrale aanspreekpunt een grote meerwaarde bij eventuele vragen.”

Account manager Guy Claes schoot snel te hulp toen de winkel in februari getroffen werd door een koelschade door ontvriezing. “Door een misverstand was een verkeerde koeltoog uitgeschakeld waardoor er voor 2000 euro charcuterie moest weggegooid worden”, vertelt hij.

“Gevolg? Minder verkoop en medewerkers die extra uren moesten presteren om ’s morgens de vervallen voedingswaren te verwijderen en ’s middags de toog opnieuw aan te vullen.
Op basis van een gedetailleerd bestek en duidelijke foto’s hebben we die schade heel snel kunnen regelen. Op zo’n moment is het belangrijk voor de klant om snel te kunnen schakelen.”

Gere­la­teer­de berichten

Afbeelding multi masters group3

We appre­ci­ë­ren de snel­le en vlot­te interactie.

Testimonial
12.06.2025

Multi Masters Group biedt een brede waaier aan facilitaire diensten aan bedrijven en organisaties in heel België. Dankzij hun totaaloplossingen – van schoonmaak en technisch onderhoud tot security, safety, mobility en catering – kunnen klanten zich volledig focussen op hun eigen kernactiviteiten.

Lees meer
Lees meer over We appreciëren de snelle en vlotte interactie.
Snip video autimatic

Inclu­si­vi­teit op de werkvloer

Testimonial
24.10.2023

De samenwerking tussen Vanbreda Risk & Benefits en Autimatic is ontstaan uit een specifieke nood aan sterke profielen met een hoog focus-en concentratiegehalte binnen de afdeling Health Care om data-analyses uit te voeren. Vanuit ons duurzaamheidsbeleid zetten we sterk in op diversiteit en inclusie, waar deze samenwerking een mooi en geslaagd voorbeeld van is.

Lees meer
Lees meer over Inclusiviteit op de werkvloer
Crop website

Ont­dek ons part­ner­ship met loka­le ondernemers

Testimonial
23.08.2023

Het partnership tussen Vanbreda Risk & Benefits en Expo Gamma is ontstaan door de nood aan expertise en advies op vlak van risicobeheer. De lokale aanwezigheid en het persoonlijk contact zijn doorslaggevende factoren in de samenwerking.

Lees meer
Lees meer over Ontdek ons partnership met lokale ondernemers