Hospitalisatieverzekering
- Gemoedsrust in binnen- en buitenland
- Zonder wachtperiode
- Zonder medische vragenlijsten
- Tot 12 maanden dekking na hospitalisatie
Met Care 365 ondersteun je als werkgever op een eenvoudige en fiscaalvriendelijke manier het welzijn van al jouw medewerkers. Care 365 is een digitaal Health Plan op maat van kmo’s en middelgrote ondernemingen.
Als werkgever kan je dit Health Plan vormgeven met een hospitalisatieverzekering en/of een dagelijkse zorgverzekering. Beide zorgverzekeringen bieden heldere waarborgen met een ruime dekking en zijn handig te gebruiken via de Vanbreda app.
Met Care 365 maak je gezondheid betaalbaar en toegankelijk voor alle werknemers. Zo hoeven ze noodzakelijke of preventieve zorg niet uit te stellen.
Care 365 is een belastingvrij sociaal voordeel en is daarom een fiscaal vriendelijk alternatief voor een loonsverhoging.
Met Care 365 kies je voor de jarenlange expertise van Vanbreda op vlak van gezondheidsverzekeringen in combinatie met onze empathische dienstverlening en flexibel beheer.
Care 365 is een gesmaakte aanvulling op het loonpakket, specifiek bedoeld om de gezondheid van jouw medewerkers te verbeteren. Zowel preventief als curatief.
Aangiftes, aanvragen voor terugbetaling en administratieve opvolging verlopen eenvoudig en snel via de Vanbreda app. Transparante communicatie en beheer gegarandeerd.
Met Care 365 leggen we jouw medewerkers helder uit waar ze via hun verzekering recht op hebben en hoe ze hun gezondheid nog beter kunnen bewaken. Specifieke vragen? Onze specialisten helpen hen graag verder, in mensentaal.
Digitaal, helder en simpel. Met Care 365 hebben jouw medewerkers via de gebruiksvriendelijke Vanbreda app toegang tot hun Health Plan. Dit Health Plan kan je als werkgever vormgeven met een hospitalisatieverzekering en/of een dagelijkse zorgverzekering.
Met Care 365 ondersteun je als werkgever op een eenvoudige en fiscaalvriendelijke manier het welzijn van al jouw medewerkers.
Vanaf 2026 zal de federale regering een minimumremgeld van €2 invoeren voor alle geneesmiddelen die je bij de apotheker koopt. De Algemene Raad van het RIZIV omschrijft het doel van deze maatregel als volgt: “Dit is een solidaire bijdrage die zal gebruikt worden om te herinvesteren in een betere sociale zekerheidsbescherming voor patiënten.” Maar wat betekent dit concreet voor de medische plannen die je als werkgever aanbiedt aan jouw medewerkers?
Je aanvullend pensioen inzetten om vastgoed te financieren? Dat kan via een voorschot, inpandgave of wedersamenstelling van een hypothecair krediet. In een uitgebreide nota hieronder leggen we uit wat dat betekent voor de belasting bij uitkering.
Vanaf 2026 doet zich een belangrijke wijziging voor in de communicatie rond het aanvullend pensioen. De vertrouwde pensioenfiche verdwijnt en maakt plaats voor het pensioenoverzicht. Deze wijziging is een uitvoering van de Transparantiewet, die tot doel heeft om uniforme regels met betrekking tot communicatie aan de aangeslotenen op te leggen aan alle pensioeninstellingen en zo meer duidelijkheid te bieden. In onderstaande downloadbare nota leggen we alles gedetailleerd uit.
Er is de laatste tijd heel wat te doen rond de Europese richtlijn inzake loontransparantie (EU 2023/970). Deze richtlijn werd goedgekeurd in de Europese Raad in mei 2023 en dient uiterlijk tegen 7 juni 2026 door iedere lidstaat omgezet te worden in nationale wetgeving. Ook België maakt hier volop werk van. Het doel is alvast duidelijk: men wil de loonkloof tussen mannen en vrouwen met dezelfde functie verkleinen en loondiscriminatie actief bestrijden.