Terug naar het overzicht
10 december 2016
Testimonial

Voor Delhaize is Vanbreda een geoliede machine die draait op specialisten

Delhaize is klant van Vanbreda Risk & Benefits sinds 2013. “We waren al een tijdje op zoek naar een oplossing voor onze verzekering medische kosten”, vertelt Compensation & Benefits Manager Nico Penne. 

“De tarieven van onze premies stonden onder druk en onze verzekerden waren ontevreden over de dienstverlening van onze verzekeraar.” De supermarktketen zocht en vond een Third Party Administrator die het beheer van de facultatieve groepsverzekering medische kosten kon overnemen. “Het complete en professionele aanbod van Vanbreda heeft ons overtuigd”, aldus Nico Penne. “Vanbreda houdt zich bezig met het beheer van A tot Z: van de opstartfase over de dagelijkse contacten met onze verzekerden tot de reporting.”

Vooral de onafhankelijkheid van Vanbreda is een grote troef voor Delhaize. “Aangezien Vanbreda het beheer volledig op zich neemt, zijn we als werkgever niet meer gebonden aan een specifieke verzekeraar. Als we niet meer tevreden zijn over de verzekeraar, kunnen we veel makkelijker voor een andere partij kiezen. Zonder ons zorgen te maken over de administratieve rompslomp.”

De samenwerking verliep volgens Nico Penne meteen heel efficiënt. “Als klant kregen we meteen eigen contactpersonen op alle niveau’s toegewezen. Zo praat je steeds met de juiste mensen en kan je veel sneller schakelen.”

Begin 2015 werd beslist om ook het beheer van de verzekering gewaarborgd inkomen uit te besteden aan Vanbreda. “Wij waren één van de eerste klanten die voor een zeer specifieke oplossing kozen”, zegt Benefits Analyst Laurent Leblon. “Vanbreda is vandaag trouwens de enige makelaar die deze formule kan beheren.”

Open communicatie

Recent liet Delhaize ook de acceptatiepolitiek van haar verzekeraar arbeidsongevallen analyseren en vroeg de voedingsdistribiteur advies op het vlak van pensioenplannen. “Waarom we zo op Vanbreda vertrouwen? Het is gewoon een goed geoliede machine die draait op de expertise van specialisten”, lacht Laurent Leblon. “De verschillende afdelingen werken goed samen en dat vertaalt zich in een kwaliteitsvolle, open en transparante communicatie.”

Ook als er zich problemen voordoen, worden die volgens Laurent Leblon snel opgelost. “Het innen van de premies voor langdurige ziekte verliep bijvoorbeeld niet correct. We hebben dit besproken met Vanbreda en we hebben samen snel een oplossing gevonden. Onze medewerkers waarderen die snelle aanpak enorm.”

Delhaize draagt niet alleen de eigen medewerkers, maar ook de klant hoog in het vaandel. “We zijn veeleisend voor onszelf, stellen onszelf voortdurend in vraag en denken steeds in functie van de klant”, aldus Laurent Leblon. “Dezelfde spirit verwachten we van onze partners. Vanbreda begreep ons snel en komt steeds met oplossingen op maat van onze specifieke eisen.”

Account Manager Ria De Wit werkt graag voor Delhaize. “Grote ondernemingen vragen steeds een service op maat. Het is telkens weer een uitdaging om alle stukjes van de puzzel samen te leggen. Gelukkig kunnen we binnen Vanbreda terugvallen op een sterk team om samen een oplossing te bedenken. Het geeft veel voldoening om voor een klant te werken die zijn tevredenheid uit, maar ook kritisch mee denkt.”

Gere­la­teer­de berichten

IMG 5419 1

Pen­si­oen­spa­ren voor zelf­stan­di­gen: laat u niet ver­blin­den door het fis­caal voordeel

Personen
28.10.2025

Voor zelfstandigen is pensioensparen een cruciale stap naar een financieel zorgeloze toekomst. De overheid moedigt dit aan met aanzienlijke fiscale voordelen. Maar laat je niet enkel leiden door die belastingvermindering. Rendement en kosten zijn minstens even belangrijk, zo benadrukte onze General Manager, Pension Consultancy, Franky Stevens in een interview met De Tijd.

Lees meer
Lees meer over Pensioensparen voor zelfstandigen: laat u niet verblinden door het fiscaal voordeel
Artikel obesitasmedicatie

Obe­si­tas­me­di­ca­tie: twin­tig keer meer aan­gif­tes in vier jaar tijd

Personen
27.10.2025

Het gebruik van obesitasmedicatie zoals Mounjaro, Ozempic en Wegovy neemt exponentieel toe. Vanbreda Risk & Benefits analyseerde de aangiftes van GLP-1-medicatie tussen januari 2021 en augustus 2025. De cijfers zijn veelzeggend: waar begin 2021 een vijftigtal aangiftes per maand werden verwerkt, zijn dat er momenteel meer dan duizend – een stijging met factor twintig. Collega's Bob Duys, Sander Van den Bossche en Eline Pompen deelden hun inzichten in Het Nieuwsblad.

Lees meer
Lees meer over Obesitasmedicatie: twintig keer meer aangiftes in vier jaar tijd
U7353792727 Photorealistic image woman working on a laptop on f 9dc402b6 7d2f 47fe a7cb 098992f2b0d6

Nieu­we Indi­ca­tie­ve Tabel 2024: scha­de­ver­goe­ding stijgt fors

Personen
26.09.2025

Ben je slachtoffer van een ongeval met lichamelijke letsels waarvoor iemand anders aansprakelijk is? Dan heb je recht op een schadevergoeding. Dankzij de nieuwe Indicatieve Tabel 2024 vallen die vergoedingen nu een stuk hoger uit. Wat verandert er en wat betekent dit? Dat ontdek je hieronder.

Lees meer
Lees meer over Nieuwe Indicatieve Tabel 2024: schadevergoeding stijgt fors
KNSF05990

Arbeids­on­ge­schikt­heid: van wan­trou­wen naar vertrouwen

Personen
19.08.2025

Het stijgend aantal langdurig zieken en de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt zetten het thema arbeidsongeschiktheid hoog op de agenda. Tijdens een recent symposium deelde Professor Dr. Lode Godderis, Hoogleraar Arbeidsgeneeskunde aan de KU Leuven en CEO van IDEWE, zijn inzichten over deze complexe uitdaging. Hij daagde de aanwezigen uit met een fundamentele vraag: pakken we dit groeiende probleem wel op de juiste manier aan?

Lees meer
Lees meer over Arbeidsongeschiktheid: van wantrouwen naar vertrouwen